Khamis, 30 Januari 2014

TAMBAH MESIN HEMODIALISIS

IPOH 29 Jan. - Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) mencadangkan supaya bilangan mesin hemodialisis di hospital kerajaan ditambah supaya penjawat awam termasuk orang ramai tidak perlu menunggu terlalu lama untuk mendapatkan kemudahan tersebut.Presidennya, Azih Muda berkata, difahamkan hospital swasta juga tidak lagi berupaya menampung keperluan itu, malah ada mengutamakan pesakit yang hanya mempunyai insurans dan kad kredit.
"Penjawat awam tidak mampu pergi ke hospital pakar swasta. Di hospital kerajaan pula, ada yang datang pukul 6.30 pagi tetapi dapat rawatan 8.30 malam dan 1.30 pagi baru selesai. Tempoh menunggu lama yang sangat menyeksakan. "Orang sudah banyak melapor. Kasihan saya melihat. Sampai ada lama menunggu, apabila tiba masanya untuk rawatan hemodialisis, jantungnya terhenti disebabkan terlalu stres," katanya dalam sidang akhbar selepas mengadakan pertemuan bersama Gabungan Kesatuan Pekerja Dalam Perkhidmatan Kerani, di sini hari ini.Sehubungan itu, Azih berkata, CUEPACS sedang dalam program turun padang ke hospital-hospital kerajaan bagi melihat sendiri permasalahan tersebut.
Malah, katanya, pihaknya turut mendapat laporan bahawa pesakit ditempatkan di koridor serta kaki lima hospital kerana kekurangan tempat.Dalam perkembangan berkaitan, Azih berkata, CEUPACS mencadangkan supaya kerajaan mewujudkan satu laluan khas bagi semua penjawat awam termasuk para pesara untuk mendapatkan perkhidmatan pesakit luar di hospital kerajaan.Menurut beliau, langkah itu dilihat wajar berikutan penjawat awam terpaksa kembali bertugas pada masa ditetapkan setelah mendapatkan rawatan di hospital.

1 ulasan:

  1. Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks

    BalasPadam