Khamis, 25 Ogos 2011

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI: UCAPAN PENGERUSI CUEPACS PERAK

Assalamu’alaikum W.B.T

Hanya tinggal beberapa hari sahaja lagi Ramadhan tahun ini akan melabuhkan tirainya dan saya selaku Pengerusi CUEPACS Bahagian Perak dan seluruh Jawatankuasa CUEPACS Bahagian Perak mengucapakan Selamat Menyambut Hari Raya AIDILFITRI

Saya serta Ahli Jawtankuasa CUEPACS Bahagian mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan Selamat Hari Raya kepada seluruh Penjawat Awam tanpa mengira di mana mereka berada.

Mudah-mudahan sambutan Hari Raya pada tahun ini benar-benar bermakna kepada kita semua, terutamanya bagi mereka yang dapat menyempurnakan ibadah puasa dengan jayanya.

Kita patut bersyukur kerana dapat merayakan saat kejayaan ini dalam suasana aman dan damai tanpa adanya peperangan, kelaparan, ketakutan dan kesedihan.

Keadaan ini berbeza sekali dengan nasib sesetengah umat Islam di negara-negara lain yang merayakan Hari Raya ini dalam serba kekurangan. Sesetengah mereka berhari raya dalam ketakutan kerana peperangan. Sesetengahnya pula berhari raya dalam kesedihan kerana kemiskinan atau ditimpa bencana alam.

Suasana ini tidak berlaku di negara kita. Al-hamdulillah. Semuanya berhari raya dalam suasana gembira dan ceria. Tidak ada rakyat Malaysia yang dilaporkan berhari raya dalam keadaan ketakutan. Tidak ada rakyat Malaysia yang diberitakan terpaksa mengemis untuk membuat persediaan menyambut Hari Raya.

Juga tidak kedengaran rakyat Malaysia yang tidak dapat merayakan hari bertuah ini kerana ketiadaan perbelanjaan dan wang ringgit. Boleh dikatakan kebanyakan kita adalah berkemampuan.

Oleh kerana itu, kita patut bersyukur kepada Allah kerana mengurniakan bumi Malaysia ini dengan segala kemakmuran, kekayaan alam semula jadi dan keamanan penduduknya. Justeru, kita perlu mengekalkan suasana yang sedia ada. Semua ini penting bagi menjamin negara kita terus makmur dan mendapat keredhaan Allah

Di kesempatan ini saya juga memohon kemaafan bagi pihak CUEPACS Bahagian di atas kesalahan dan kekurangan yang mungkin berlaku sepanjang melaksanakan tanggungjawab,menguruskan CUEPACS Bahagian . Maaf zahir dan batin.

Saya bersyukur kerana diberikan ruang ini untuk sama-sama kita mengingati antara satu sama lain. Kepada sahabat-sahabat yang pulang ke kampung, berhati-hati ketika memandu.

Selamat Hari Raya Aidil Fitri



Tiada ulasan:

Catat Ulasan